top of page

Centralenheter

Det finns mängder av CentralEnheter, CE att välja mellan. De är den del som är själva kärnan av 
roboten. Den del som styr vilka andra delar som passar och lämpar sig så välj den med omsorg. 

Samtliga CE här kan utrustas med max 6 st programpluggar och har en begränsning för ett totalvärde
på programvärdet på 87.

Om centralenheten skadas eller går sönder


Varje gång centralenheten, CE tar skada så går en elspik genom enheten som riskerar att skada programpluggarna, PP.  Spelaren slår 1T10 för att se vilken PP det blir. Detta räknas fram genom att börja på 1 på första PP och räknar sedan i listan med programpluggar, där 9 och 10 gör att ingen PP skadas. 

Om centralenheten skadas mer än den tål så går överskjutande skada generellt ej vidare in i processorn eller batteriet. 
Men när centralenheten gått sönder och träffas igen så tar antingen batteriet eller processorn skada.
Slå för vilken del som träffas 1-3- processor 4-7 batteriet.
 

När centralenheten är helt trasig så är den drabbade inte nödvändigtvis "död" men behöver få sin processor installerad i en ny cetralenhet för att kunna "finnas" igen. Detta görs genom att man kopplar loss processorn från den förstörda centralenheten och sätter i den i en ny. Obs! notera att bytet kräver att centralenheten som processorn flyttas till/från är energi tom.

Övriga kopplade delar på en trasig centralenhet kan kopplas loss som vanligt. 

MUCE

MUCE

FACE

FACE

4XU

4XU

F6XU

F6XU

6XU

6XU

8XU

8XU

ULF

ULF

Del
Passning
Energi krav
Vikt (kg)
Delbonus
Skada
Rörelse/M/H
Bärkraft (kg)
Klass
Pansar
Träffpoäng
Kostnad
MUCE
+1P+1B+1I+4L
-
50
-
-
-
-
A
15
50
15450
4XU
+1P+1B+1I+4L
-
150
-
-
-
-
A
15
50
15450
6XU
+1P+1B+1I+6L
-
300
-
-
-
-
B
15
60
23500
8XU
+1P+1B+1I+8L
-
500
-
-
-
-
C
15
70
29700
ULF
+1P+1B+1I+3L
-
7
-
-
-
-
D
8
35
17350
FACE
+1P+1B+1I+4L
-
10
-
-
-
-
D
8
45
19200
F6XU
+1P+1B+1I+6L
-
20
-
-
-
-
D
11
48
23650
bottom of page