© 2019 S.I.R.E #1

Batterier - Robotens hjärta

För att en del ska vara aktiv så kräver den energi, observera att den nödvändigtvis inte drar energi utan ställer krav på att energi ska finnas för att kunna vara aktiv. Men vid intensiva situationer så som strid, jakt, eller generellt saker du behöver slå för, där ditt slag är avgörande för historien. Då drar varje handling 1 energienhet. Så krasst sett så all energi din robot inte använder av batteriet är potentiella handlingar. För saknar du energi så kan du tvingas att behöva stänga av delar.  

Det plus att alla batterier Tappar 1T5 laddvärde per dygn (slås vi en återkommande tid i spelet satt av SL, text varje morgon 0700) men laddas snabbt upp, generellt 10 energi enheter /minut vid en koppling till fullgod energikälla. 

Notera att en del delar drar ytterligare energi vid användandet, t. ex. MM kanon. Som använder 2 energi enheter/skott. Allt detta bör tas i bejakting vid val av batteri. 

Batterier är generellt hyfsat stabila saker men när de exponeras och går sönder smäller det! En sådan träff resulterar i en explosion på 10+1T10 x 10:de laddvärde. 


Dvs. om ett batteri har laddvärde 43 när det blir beskjutet och skadan överskrider batteriets träffpoäng så exploderar det med en kraft motsvarande 4 st 1T10+10  skada. För varje nytt tiotal i skada så är explosions radien ytterligare en meter. med -5 i skada för m. Så i detta fallet om någon slår t.ex. 22 så blir det ju 22+10=32 vilket ger att inom m1 görs fullskada 32 eP, m2 32-5=27, m3 27-5=22 m4 22-5=17 osv.