• S.I.R.E #01

Fix och trix

Äntligen hunnit se över förra veckans noteringar och kommit framtill följande:

  1. Regler för att öppna en igensvetsad programpluggslucka är nu spikade. Ha en svets och diff på 70 så går det vägen. Eller krittlyckat slag.

  2. Hur man gör för att byta batteri är nu förtydligat.

  3. Hur man gör för att byta centralenhet är nu förtydligat.

  4. Närstridsvapen som gjorde mer skada efterfrågades. Löst? Vem vet inte i vanliga delkatalogen iaf.

  5. Filosoferandet kring om man har skyhögt värde i logik och om man då har viss förståelse för avständsstrid även om man saknar värde för det har jag tyvärr fortfarande inte löst. Har tänkt en del men inte nåt en lösning jag känner mig nöjd med än.

  6. Vad som händer när centralenheten går sönder finns ny tydligare beskrivet.

  7. Angående problemet med att spelarna fått röra sig i 8 sr innan de ens kunde vara med i striden och att jag skulle se över eventuella lösningar. Så upptäckte jag till min förvåning att jag redan skrivit in en regel för det: "Du kan pressa ditt val av del för rörelse för att ta dig 50% längre med då kostar förflyttningen 2 energi istället för 1 och du får -10 att lyckas på ditt slag. " Dock drog en pressad rörelse tidigare 3 men är nu sänkt till 2.

Och ikväll bär det av igen, och det ska bli spännande att se om de fortsätter med fler krigsbrott.. Framför allt med tanke på att de har en i gruppen som är "god"...


2 visningar

Senaste inlägg

Visa alla

Coronatimes

Ursäkta för dåligt med uppdateringar senaste tiden. Men tyvärr är det mycket annat, samt att senaste spelmötet inte blev av. Så hoppas snart få upp ångan igen. Men om någon har någon fråga eller önske

Game on!

Ikväll var det äntligen dags för spel igen och denna gång via plattformen roll20.net . Det fungerade i stort sätt utmärkt med vissa ljud problem under korta stunder vilket inte var några problem att k

© 2020 S.I.R.E